20110406, 12:40
Nu är det dags igen för ?ballonglöpare? i Stadsloppet. Dvs löpare som väl synliga skall genomföra loppet på en förutbestämd tid.
Jag har redan en handfull mail ifrån deltagare som undrar om vi kommer att köra detta även i år. Ifjol var det väldigt lyckat och omtalat, dessutom fick vi media, både före och efter loppet. Det uppmärksammas och då skall vi förstås försöka att ta detta ytterligare en nivå.
Vi har ballonger på gång och de är bra i starten men det är osäkert hur länge de går att löpa med utan att det de går sönder eller bromsar för mycket. Cykelvimplar är en idé som jag skall gå vidare med. Det gäller att höja sig över mängden.
Den som åtar sig uppdraget bör ha överkapacitet för valt tempo och fartkänsla. Farten skall vara så jämn som möjligt under hela loppet.
Så här långt ser det ut som följer:
Uppdaterad 110609
40 min Lennart Eriksson StNr 1831
43 min Karl-Martin Nordling (ny tröja) StNr 1832
45 min Niclas Schützer (tröja kansli) StNr 1833
47 min Andreas Lindgren (ny tröja) StNr 1835
50 min Anders Olsson (tröja Lundegård) StNr 1836
55 min Christer Gustavsson (tröja kansli) StNr 1837
60 min Lars Olsson (tröja kansli) StNr 1838
Har ni andra idéer hör av er. Inströmningen i mål har sin peak runt 50 minuter. Mellan 47:00 tom 52:59 kom 646 löpare i mål ifjol och det är i det intervallet där de orutinerade förhållandevis vältränade löpare finns.
Jag funderar på att även lägga in tex 48 min och 52 min. Då är det extra viktigt att farthållaren håller en väldigt hög kvalitet när det bara skiljer två minuter. Vad tror ni?
För frågor och Synpunkter skriv här, eller ring mig på kansliet
Simon Hidén 054-212327
Jag har redan en handfull mail ifrån deltagare som undrar om vi kommer att köra detta även i år. Ifjol var det väldigt lyckat och omtalat, dessutom fick vi media, både före och efter loppet. Det uppmärksammas och då skall vi förstås försöka att ta detta ytterligare en nivå.
Vi har ballonger på gång och de är bra i starten men det är osäkert hur länge de går att löpa med utan att det de går sönder eller bromsar för mycket. Cykelvimplar är en idé som jag skall gå vidare med. Det gäller att höja sig över mängden.
Den som åtar sig uppdraget bör ha överkapacitet för valt tempo och fartkänsla. Farten skall vara så jämn som möjligt under hela loppet.
Så här långt ser det ut som följer:
Uppdaterad 110609
40 min Lennart Eriksson StNr 1831
43 min Karl-Martin Nordling (ny tröja) StNr 1832
45 min Niclas Schützer (tröja kansli) StNr 1833
47 min Andreas Lindgren (ny tröja) StNr 1835
50 min Anders Olsson (tröja Lundegård) StNr 1836
55 min Christer Gustavsson (tröja kansli) StNr 1837
60 min Lars Olsson (tröja kansli) StNr 1838
Har ni andra idéer hör av er. Inströmningen i mål har sin peak runt 50 minuter. Mellan 47:00 tom 52:59 kom 646 löpare i mål ifjol och det är i det intervallet där de orutinerade förhållandevis vältränade löpare finns.
Jag funderar på att även lägga in tex 48 min och 52 min. Då är det extra viktigt att farthållaren håller en väldigt hög kvalitet när det bara skiljer två minuter. Vad tror ni?
För frågor och Synpunkter skriv här, eller ring mig på kansliet
Simon Hidén 054-212327