IF Götas forum

Full version: I2-loppet 8km 26/4
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
I samband med I2-marknaden anordnar I2-triathlon en ny löpartävling.
Banan kommer delvist att gå på grusvägarna på I2-området.
Start och mål vid Norra fältet.

Läs mer på den officiella hemsidan för loppet:
http://www3.idrottonline.se/I2IF/Forenin...I2-loppet/
Jag har sprungit bansträckningen en gång och den bjuder upp till fin terränglöpning.
Är det asfalt ?
Banan går inte på asfalt Fredrik, den startar på Norra fäletet, gör en rundtur på fältet för att ta in höger om staketet riktning mot järnvägsundergången.

Viktigt att hålla hyggligt bra med fart i öppningen för vid stängslet är det trångt.

Vidare vänster på grusvägen in i skogen mot KMTI för att ta sig uppåt till baksidan av Colorama, in på elljusspåret och här kommer en giftig uppåtkörare på ca 1km. Lätt nedför oh en skarpå höger runt om och vidare tillbaka mot fältet igen.

Stigarna är breda hela tiden frånsett vid staketet vid brandstationen. Lättsprunget så det går med vilken sko som hälst, personligen skulle jag ta en av dem med lite mönster i ex xtailon 212 eller mina tecnica deamon. Inte mycket fotpassager med rötter och dyligt.

Är marken torr kommer det att vara snabba tider, värre om det har regnat en vecka då kan det vara partier som är fuktiga. Terrängen är snäll hela vägen, dock ser jag backen som en lurig utmaning, blir nog många som kan få rullgardinen här ikring.
Kommer inte lägga in den i träningsprogrammet.

Det krockar med antingen en tung träning (Vo2 weekend) eller Kumla Stadslopp.
Fokuset är mer åt asfalt el banloppp vår/försommar.

/Lars
Referens-URL:er