IF Götas forum
Farthållare Karlstad Stadslopp - Utskriftsvänlig version

+- IF Götas forum (http://forum.ifgota.se)
+-- Forum: Föreningen (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Långdistansarna (/forumdisplay.php?fid=17)
+--- Ämne: Farthållare Karlstad Stadslopp (/showthread.php?tid=1463)

Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120410 14:51

Nu är det dags igen för ballonglöpare i Stadsloppet. Dvs löpare som väl synliga skall genomföra loppet på en förutbestämd tid.

Jag kan vittna om att det är väldigt uppskattat både av deltagare, publik samt media. Ifjol hade vi riktiga ballonger och det är planen även i år.

Vi kör samma tidsintervaller som ifjol och Karl-Martin är redan igång med att fixa löpare.

Den som åtar sig uppdraget bör ha överkapacitet för valt tempo och fartkänsla. Farten skall vara så jämn som möjligt under hela loppet.
Så här långt ser det ut som följer:

Fetstil=klart

Uppdaterad 120614
40 min Sören Persson
43 min Erik Pütsep
45 min Fredrik Nyström
47 min Daniel Larsson
50 min Tony Falkborn Thuresson
55 min Anders Olsson
60 min Lars Olsson

Jag återkommer med en tröjinventering och hojta till ifall någon vet med sig att de har en tröja. Jag fick in rätt många ifjol.

För frågor och Synpunkter skriv här, eller ring mig på kansliet
Simon Hidén 054-212327

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - felix - 20120410 19:26

Står över farthållningen detta år-MVH Lennart E

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120411 13:07

Inga problem Lennart! Då lägger jag in Karl-Martin på 40min.

Niklas S, passade även han. Han upplevde ballongen som bökig och svårhanterlig.

Jag har fått lite olika feedback ifrån farthållarna angående hur svårt det var att springa med ballongen, och det beror nog på att tiderna mellan 45-50 min innebär mest trafik under loppet.

Det går även att försöka korta linan men som sagt all feedback som jag har fått ifrån deltagare är nästan ensidigt positiv förutom någon synpunkt på tempot för någon ballong.

//simon

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - lundegard - 20120411 20:56

Jag har tänk springa på 37min. Men om jag har chans att springa på 36:30 så håller jag inte igen.
Om jag kroknar så ska det inte bli så mycket sämre än typ 38:10. En tid på 37' är ganska sannolik.

Ballong omöjligt.

/Lars

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120504 15:06

Nu har vi några farthållare men det saknas tre. Kanon ifall ni hjälper till med att fylla listan.
Lundegård. Du kanske kan klista den här tråden?
kvar att bemanna är..
45 min
47 min
55 min
//Simon

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Frippe - 20120504 21:39

Om det inte dyker upp någon annan som är grymt sugen så kan jag nog tänka mig att ta hand om 45-ballongen.

//Fredrik Nyström

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - schytzer - 20120505 07:10

Hej Simon
Det stämmer det du skriver och jag nämnde även ett bättre alternativ (ständiga förbättringar) som farthållare kan ha under loppet. Det alternativet kan du utveckla vidare till någon annan gång och det förslaget kommer inte att explodera eller vara vägen för deltagarna under loppet. Sedan har jag aldrig avsagt mig något uppdrag som farthållare utan lovade återkomma till Karl-Martin beroende på formen och att jag är (helt) skadefri.
Niclas

Simon Hidén Skrev:
Inga problem Lennart! Då lägger jag in Karl-Martin på 40min.

Niklas S, passade även han. Han upplevde ballongen som bökig och svårhanterlig.

Jag har fått lite olika feedback ifrån farthållarna angående hur svårt det var att springa med ballongen, och det beror nog på att tiderna mellan 45-50 min innebär mest trafik under loppet.

Det går även att försöka korta linan men som sagt all feedback som jag har fått ifrån deltagare är nästan ensidigt positiv förutom någon synpunkt på tempot för någon ballong.

//simon

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - juma - 20120517 13:39

vart anmäller man sig för stadsloppet? tänkte vara med o springa. dock kommer hamna runt 40min. skadan är ej helt frisk. o ejtränat nåt sedan september förra året.

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120612 13:32

Efter en rockad så saknas nu enbart 50 min.

Snälla hjälp oss att finna den här löparen!!

Häls Simon

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Dan - 20120612 18:11

Kommer det nån stans där man kan skriva så man blie med karlstadsstadslopp

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120612 18:37

Dan Skrev:
Kommer det nån stans där man kan skriva så man blie med karlstadsstadslopp

Absolut. Alla farthållarna deltar i loppet som alla andra, under eget namn, förutom att deras tid är förutbestämd Smile
Ni får även delta i lag ifall ni vill det.
//simon

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Karl-Martin - 20120612 18:49

Notera att Sören Persson tar 40 min nivån.

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120612 18:52

Karl-Martin Skrev:
Notera att Sören Persson tar 40 min nivån.

Det hade jag inte noterat Smile
Jag gör det nu..

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120612 19:49

Nu har jag lagt in de farthållare som jag tror inte fanns med.
Sören Person StNr 4001
Erik Pütsep StNr 4002
Fredrik Nyström StNr 3767
Daniel Larsson StNr 3173
Anders Olsson StNr 4003
Lars Olsson StNr 3808

Nu la jag tillhörighet IF Göta Karlstad där jag inte vet något annat. Säg gärna till ifall ni vill ha något annat i "klubb/företag/ort" rutan

//simon

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Frippe - 20120612 20:19

Simon Hidén Skrev:
Sören Person StNr 4001
Erik Pütsep StNr 4002
Daniel Larsson StNr 3173
Anders Olsson StNr 4003
Lars Olsson StNr 3808

Nu la jag tillhörighet IF Göta Karlstad där jag inte vet något annat. Säg gärna till ifall ni vill ha något annat i "klubb/företag/ort" rutan

//simon

Du får gärna ändra till IF Göta som klubbtillhörighet för min del. Såg att det står Skoghall nu. (Vilket iofs inte är någon lögn Smile)

//Fredrik Nyström

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120612 20:23

Frippe Skrev:

Simon Hidén Skrev:
Sören Person StNr 4001
Erik Pütsep StNr 4002
Daniel Larsson StNr 3173
Anders Olsson StNr 4003
Lars Olsson StNr 3808

//simon

Du får gärna ändra till IF Göta som klubbtillhörighet för min del. Såg att det står Skoghall nu. (Vilket iofs inte är någon lögn Smile)

//Fredrik Nyström

Absolut
Det är ändrat
//simon

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120614 18:00

Härligt!
Nu är alla distanser klara och vi har så att säga fullt lag.

Lite tankar om lördagen.
Samling vid starten runt kl 13:20 efter det att Inlinesåkarna är iväg. Jag ställer min bil mellan startlinjen och sjön, en blå Citroen!

Jag har funktionströjor och ballonger. Vi blåser upp ballongerna på plats och märker upp dem med er distans.

En mycket viktig funktion som ni har är att leda deltagarna rätt vid starten. Försök att värma upp tidigt för att sedan vara bland de första på startfältet. Ni skall försöka bidra till ett så utdraget startfält som möjligt. Håll koll på ballongen, både framför och bakom er.

Vi har nettotid och er klocka startar inte föränn ni passerar startlinjen. Det är den tiden ni skall ha som er rikttid och inte startskottet.

Fråga gärna ifall jag missat något.

Ses på lördag
Häls Simon

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120615 18:17

Revidering av plats!

Jag kommer att ställa min bil bakom scenen vid starten.

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Püttan - 20120618 11:33

Hej!

Har inte sprungit en ren löptävling sedan Lidingöloppet ca år 2000. Måste tacka Karl Martin för denna möjlighet att få njuta i 43 minuter av fantastisk publik och trevliga medlöpare!

Jag är givet med nästa år och springer igen, dock skall jag sätta fast balongen ordentligt, i år smet den efter 150 meter tack vara en dålig säkerhetsnål!

//Erik Pütsep

RE: Farthållare Karlstad Stadslopp - Simon Hidén - 20120618 21:31

Tack alla farthållare!

Jag har bara fått in positiva kommentarer angående årets insatts.

Helt utan dramatik blev det förstås inte när undertecknad glömt farthållartröjorna och jag försökte med bil ta sig ifrån starten till kansliet och åter i en stad som verkade smått belägrad med avspärrningar och köer överallt. Att Tingvalla dessutom var låst på grund av match skyndade inte heller på det hela. Förlåt alla välmenande trafikvakter..

Ballong nr 1 sprack som vanligt då undertecknad vill ha så stora ballonger som möjligt gärna fyller på lite för mycket. Med Ballong nr 2 testades flygförmågan som var utmärkt då den tappades direkt.. Sedan så gick allt bra och enligt plan.

Återigen tack och jag kan försäkra att det är en mycket uppskattad tjänst som vi tillhandahåller de inte fullt så rutinerade löparna.
Naturligtvis får alla som vill förnyat förtroende nästa år. Vi återkommer framåt våren med information om Stadslopp 2013.
Häls Simon