Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Utskriftsvänlig version +- IF Götas forum (http://legacy.ifgota.se/forum) +-- Forum: Föreningen (/forumdisplay.php?fid=1) +--- Forum: Långdistansarna (/forumdisplay.php?fid=17) +--- Ämne: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 (/showthread.php?tid=739) |
Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - lundegard - 20100803 00:53 2010-08-14 Lö Löp Tävling Brunskogsloppet 10 km http://www.progress.se/index.php?page=p4 Anmäl dig här. Klasser: Dam/herrklass seniorer, veteraner D40/H40, D50/H50, D60/H60 <Klass> <Namn> -<f-år> Exempel: H40 Lars Lundegård -65 Anmäl dig senast 6/8. /Lars RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Gunnar Grahn - 20100803 07:56 Hej Lars! Du kan sträcka ut anm.tiden om du vill till 12 augusti nästa torsdag, hinner registrera anmälda löpare. Efteranmälningsavgift endast på vid direktanmälning på lördag. jag ser anm här och kan skriva in fortlöpande. Lite info: I morgon ska jag och folk från suveräna Moelven Edanesågen köra ut mängder med barkflis=då kan det kan få regna mer om det vill men 1km terrängavsnittet blir ändå inte blött som förra året. I nuläget dryga 50-talet anmälda. Lagom fin lördag 14 augusti och 150 deltagare skall vara rimligt. RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Rudner - 20100806 07:54 ?r det sista dag att anm sig.. Eller Torsdag den 12/8 Mvh Rudner RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - lundegard - 20100808 21:02 Rudner Skrev: ?r det sista dag att anm sig..
Eller Torsdag den 12/8 Mvh Rudner
RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Fredman - 20100812 08:29 Tror jag måste skippa detta lopp så drar tillbaka min anmälan /Thomas RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - L-O - 20100812 10:21 Kan nog ta din plats Thomas! RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - lundegard - 20100812 10:30 L-O: Du har förbud på dessa by-lopp. Leta upp ett 5-10000m lopp eller ett 10km lopp i nån större stad. /Lars RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - L-O - 20100812 13:35 "Hemmabylopp" måste ju va tilllåtna. Min filosofi, tävling är bästa träningen funka iaf på multisport ;-) RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Gunnar Grahn - 20100812 14:30 Man kan se på olika sätt..."Bylopp" om man nu vill kalla det så bidrar till att öka intresset för löpning allmänt som annars kan dö ut om inga lopp finns, typ Arvikatrakten de senaste åren. Deltagare i bylopp (100-talet deltagare) sporras att kanske t o m satsa vidare på att åka ända till Karlstad och vara med i Stadsloppet...som då växer, bra eller dåligt, men precis så sa många som deltog förra året i byloppet. I lördags drog jag 20 mil t o r Karlstad-Häljeboda och sprang där istället för ett snabbdistanspass. Kommer ingen så lägger de snart ner, det är ett sätt att se, rätt eller fel. RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - L-O - 20100812 14:47 Gött o höra Gunnar!! Några kompisar som aldrig tävlat tidigare ska vara med tack vare Brunskogsloppet! Riktigt kul! RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - lundegard - 20100812 15:53 ?h men va fan! Okej, om du sprang m tisdagsgruppen och träna och tävla för det bara var kul. Du kommer få tre alternativ: a) Anmäl dig till ett riktigt lopp samtidigt, och jag betalar anmälningsavgiften till ett bylopp (måste få balans) b) Ställ upp som funktionär på JSM, och jag betalar anmälningsavgiften c) Du anmäler dig själv direkt till Gunnar och betalar anmälningsavgiften själv. /Lars RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Gunnar Grahn - 20100812 16:17 L-O Jag bjuder dig på anmälningsavgiften, vi som arrangerar bylopp har jävligt gott ställt. Förstapriset är värt cirka 1500:- och det är ett pris som jag tror passar dig! Skulle just anmäla mig som heldagsfunktionär till 6-timmars även om jag inte är med i IF Göta, tycker vi ska hjälpas åt men plötsligt kom jag på mycket annat att göra den dagen, planera nästa års bylopp kanske... Hela den här diskussionen som verkar vara på allvar?! tycker jag är fullständigt urlöjlig f ö. RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - lundegard - 20100812 17:31 Diskussionen är med glimten i ögat. -Det är alltid svårt att förmedla per mail, sorry. Men det är lite alvar också. Det är viktigt att våra bästa seniorer (typ L-O) är ute och tävlar utanför länsgränser. Både för klubben och för den personliga utvecklingen. L-O, tränar hårt och är bra. Låt oss inte slösa bort 2010 med bara mindre lopp. Sen är vår budget begränsad, även om jag inte har hundra koll. Vi har heller ingen 100%ig policy för hur den skall spenderas, men jag vill få ut så mycket som möjligt ur det. Att spendera pengarna på de bästa för att de skall kunna tävla på större tävlingar längre bort och att de som tränar/tävlar för det är kul ska kunna va med på lokala lopp är lite av tanken. /Lars RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - L-O - 20100812 17:59 Rent träningsmässigt toppar jag nog inte tisdagsträningarna heller! ;-) Och jag tränar tävlar såklart för att det är kul! Det gör väl alla i Sverige!!? Julén är väl minst lika seriös som mig, därför han drog sig ur?? ;-) Han ser dessutom ut som en ?riktig? löpare =)! Skulle jag enbart satsa livet på löpning skulle jag nog inte se ut som jag gör och inte skulle jag bo i Sverige heller. Finns ingen som blir (tillräckligt) bra löpare utan att träna med de bästa. Alltid intressant att diskutera idrott och framförallt löpning även om man inte kan vara överens om allt. Alla vet ju bäst hela tiden! En vis(s) man sa till mig alldeles nyligen efter min multisportdebut att det var vansinne att hålla på med orientering, skidor och nu multisport istället för löpning eller både och. Jag tycker det är riktigt trevligt att tävla. ?ven på ?Bylopp? (speciellt på hemmaplan) även om jag aldrig toppar formen till dessa lopp utan kör dem som ett bra träningspass. Blir ofta ett riktigt bra pass och samtidigt träffar man många trevliga människor. Min A tävling i höst är Lidingö där allt annat än 1,49.?? är underkänt för mig. Förutom detta är allt annat (tävlingar) bara förberedelseträning. När det gäller min satsning på just löpning så är den nog inte så hård som den kanske verkar och det beror på flera saker, bla: - Fel kroppskonstruktion för ren löpning (gick upp 2 kg under multisporten pga kroppen anpassade sig blixtsnabbt till annat arbete etc.) ?? Ser mina egna begränsningar i just löpning även om det såklart finns en hel del förbättringspotential. ?? Konkurrensen är stenhård (alla kan springa, oavsett ekonomi eller land, löpningen kan vara enda vägen ur fattigdom etc, skidor, multisport, triathlon, skidorientering etc är totalt blöjidrott konkurrensmässigt jämfört med ?ren? löpning där genetiken är ganska/mest avgörande och 1000-tals människor tränar löpning för att överleva och ser sin chans att komma från fattigdomen) Gäller teknikgrenar i friidrott också förresten där de bästa har enormt mkt mindre konkurrens (går inte att jämföra på något sätt) än medel och långdistanslöpare. ?? Det tycker inte dessa idrottare om att höra och de har sina egna teorier hela tiden. Som tex om att inte Bekele skulle hänga med de bästa orienterarna i skogen i ren löpning mm. ?? Nej visst, han skulle inte behöva springa ?? Han skulle jogga och skratta samtidigt! Därför är min satsning på idrott ganska bred, löpning som är överlägset bästa träningen för hjärtat dominerar men där är man på sin höjd en medelmåtta rent resultatmässigt. Desto lättare att bara gå in och dominera i multisport eller något annat med helkroppsarbete även om man aldrig tävlat tidigare. När vi hade samma utrustning (farkoster) som de andra på multisporten hade de inte en chans ens på paddlingen. När paddlade jag kanadensare senast? Jo en hajk i årskurs 7. (tror inte jag hade nytta av det nu) På cykeln tog det en dag sen hade man riktigt bra cykelben (iaf jämfört med de bästa multisportarna). Då kan man fråga sig om de tuffa multisportarna verkligen är så hårda som de vill framstå eller om jag har en talang för denna sporten. Jag tror på en kombination! Gunnar: - Jag kommer på loppet, blev ännu mer taggad nu ;-) RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - L-O - 20100812 18:12 Förstår dock hur Lundegård resonerar med upplägget och det är nog sant som han säger! RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - lundegard - 20100812 18:19 L-O Skrev: Förstår dock hur Lundegård resonerar med upplägget och det är nog sant som han säger!
Du är en riktig diplomat, L-O! RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - L-O - 20100813 10:04 Har nu sett till att det blir hård konkurrens redan på Brunskogsloppet =) RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Fredman - 20100813 10:35 kan meddela att du får stenhård konkurrens även jag dyker upp imorgon =) /Thomas RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - L-O - 20100813 10:40 Härligt! Det var det jag mena + några andra hårdingar som enbart tävlar när de har en lysande form ;-) RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Gunnar Grahn - 20100813 13:45 Bra killar! Ni gör en suverän insats genom att som lokala profiler "ta ansvar" och visa upp er. Vi skojar förstås lite här men med allvaret som underton, och som jag tidigare sagt så är det så att satellitloppen runt om i Värmland göder löpningen och IF Göta på sikt och det är meningen. 25 år sen: Det vimlade av lokala arrangemang (bättre uttryck tycker jag nog) 30-40 stycken säkert i V-land och Götajoggen var större än nånsin, red på vågen givetvis och det är dit vi ska! Göta får mera intäkter som ger långlöpargruppen större budget och alla är jätteglada! Fan att jag ska vara bättre som ekonom än löpare....En sista fundering (långrandigt nu..) men i forntiden 25 år sedan hette värmlandseliten Christer Fabricius, Sune Hedman, Christer Skoog m fl. De dök (tyvärr) alltid upp i småloppen i byarna och vann överlägset om de inte konkurrerade sins emellan. Sen drog de till Stockholm Maraton och gjorde typ 2.20-2.25 nånting och runt 30-31 min på milen. Hur fan var det möjligt..?! Då och då åkte jag ut till ett lokalt lopp med viss segerförhoppning bara för att konstatera att "den jävla Hedman är här också"...Lycka till i morrn L-O och Julle!! RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - lundegard - 20100813 16:33 Jag är ganska säker på att Christer Fabricius, Sune Hedman, Christer Skoog hade en god balans mellan 'lokala lopp' och 'centrala lopp'. Det är den balansen jag vill komma åt och det är där som jag känner ett visst ansvar att "gnälla" när det blr för mycket av det ena eller andra*. Tex så tycker jag det är synd att så många springer GBG-varvet utan att ha sprungit ett enda 'lokalt lopp' först. Det finns flera exempel på talanger som aldrig visat sig utanför distriktet, men det är ju ingen ide att nämna några namn eftersom de som jag känner till i Nerke har ni ju aldrig hört talas om i Värmland. /Lars * Jag har gnällt på Leif också när han valt Mullsjöloppet (el likn) istf Hollmekollstafetten i Oslo. RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - larsa - 20100813 17:39 hej jag undrar om det blir samåkning eller ska var och en ta egen bil?? jag har plats för fyra personer åker från Tingvalla kl 10.00 så har man gott om tid. RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Fredman - 20100813 18:34 ?ker gärna med dig imorgon Larsa så är vid Tingvalla kl 10.00 imorgon /Thomas RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Gunnar Grahn - 20100815 14:19 Resultatlistor finns utlagda på http://www.progress.se och där ser man att favoriterna höll, det blev lätt seger för L-O i herrklassen och vinst för Marie Kullgren i damklassen. Bilder läggs ut "så fort som möjligt", kanske idag söndag 15/8. RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - Fredman - 20100816 14:52 Ja det vart ett tufft lopp "bröt" efter halva och joggade i mål på strax under 39 minuter. Kroppen funka inte alls men riktigt bra träning vart det. Larsa kämpade som synes på bra i värmen... RE: Anmälan: Brunskogloppet 10km 14/8 - L-O - 20100816 16:43 Riktigt trevligt arrangemang. Tack Gunnar o co som gör detta till glädje för många. Tuff, krävande, fin och omväxlande bana detta år. Larsa va bäst tycker jag! |