Dold vet jag inte då jag redovisar lite tankar här ;-) Tror han var skadad på DM ;-) Krystallmarschen några veckor senare slog han Chrille som hade 16.00 på 5 km nån vecka senare. Han kommer bli än bättre nästa år om han håller sig undan skador för jag vet vad han gick för i höst.
Ja det är inte lätt att veta men han säger till mig att jag inte ska pressa det sista under vintern utan vänta tills våren sommaren, det var väl så dom gjorde förr antar jag. Alltså kort vila på intervallerna 40-60 sek på 1000 metern med kontrollerad fart. Alltså inte snabbare än 5 km fart kan jag tro, snarare 10 km fart. Men träningen kanske skulle bli tråkigare, det vet jag inget om men är vi flera som hjälper varandra så går det nog. Sedan övrig träning med lagom mängd som passar just min kropp..
Problemet är också att jag tror, men det är bara ett antagande och det är att det går inga genvägar till att bli bättre.
Sen kan vi också ta reda på vilka i gruppen som satsar på inomhussäsongen och vilka som vill "vänta". Tror en hel del kör vintern som uppbyggnad för utomhus eller orientering, halvmaror eller annat.
Testlopp är dock helt kanon! Tiden kommer så småningom då det ska maxas och det sista ska ut och då ska man vara sugen!