Skriv svar  Skapa Ämne 
Svullen fot
Författare Meddelande
adnil
Senior Member

Grupp: Registered
Status: Offline
Svullen fot

Sören/Lars full koll på det mesta-sprang lör 42km-svullen "trampdyna"-vad har hänt -som sagt marathon ej hälsa-tränat hela mitt liv-aldrig skadad-förrän nu-går ej att stödja vänster fot-orsak-behandling-självläkning-förslag-Hörs lennart e-kommer imorgon för att heja fram och räkna varv

20140602 21:16
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Karin
Member

RE: Svullen fot

Någon form av överbelastningskada. I värsta fall en fraktur, kan även vara en mjukdelsskada. Du bör nog lyssna på kroppen och inte belasta mer än nödvändigt. Svullnaden är ett tecken på en inflammatorisk process, som i sig är läkande.

Jag som har stor erfarenhet av löpning och precis lika stor erfarenhet av skador... vet att man kan skaffa sig en stressfraktur som kommer efter "ett pass". En stressfraktur syns inte på röntgen direkt. Ha tålamod och gör träning som inte gör ont (vatten och cykel kan funka).

Jag skulle nog själv gå till sjukgymnast eller läkare och kolla upp.

20140604 09:40
lindström
Member

RE: Svullen fot

vissa ultralopp som är långa får jag svullna fötter av belastningen, den går ned tillslut men är ganska obehaglig. Efter PTL var fötterna svullna i 3 veckor men gick successivt ned hela tiden. Du jan ha sprungit i för tighta skor under maran så inte foten fått riktigt bra plats. Vid ultratävlingar har jag alltid för stora skor på mig så det blir gått om utrymme.

20140605 11:23
Skriv svar  Skapa Ämne 

Visa utskriftsvänlig version
Skicka detta ämne till en vän
Prenumerera på detta ämne | Lägg till ämnet till favoriter

Forumhopp: